Jak jsme si nechali protéci mezi prsty 70k Kč:)

Jak se nám jedinou změnou na WordPressu podařilo nakopnout Adsense a vydělávat o 50 % více než předtím? Stačil selský rozum a ztráta klapek na očích, které jsme nejspíše měli. A taky to byly pěkně drahé klapky – stály na nás na ušlém zisku cca 70 000 Kč.

Je to drahá škola, ale o to více si jí vážíme. Jak se nám tedy povedlo dostat z webu žijícího z kontextové reklamy ještě více příjmů? (Ani nepište, že Adsense je nahouby, že affiliate je nejlepší monetizační nástroj – ano je, ale nehodí se na všechny tématiky.)

Jak se nám to podařilo?

Nezvedli jsme návštěvnost, nezměnili jsme umístění reklamních pozic. Jen jsme „fixli“ základní funkčnost WordPressu, které jsme si doteď nikdy nevšimli.

Jestli znáte WP, jistě víte, k čemu je „funkce“ More. Pro ostatní – v textovém editoru si pomocí ní lehce odlišíte obsah, který bude vidět v přehledu příspěvků – zbylý si návštěvník zobrazí po otevření celého článku. A to mnohdy přes tlačítko Přečíst více, More…, Více informací apod.

More ach to more...

Po kliknutí například na tlačítko Přečíst více (na jakémkoliv základním WordPressu) se vám načte celý příspěvek. Horním okrajem se stane místo, kde jste v editoru vložili oddělovník More. Funkčnost je to logická – na hlavní stránce si přečtete „úryvek“ a po otevření celého příspěvku si dočtete zbytek.

Na této funkcionalitě by nebylo nic zvláštního, jenže… My používáme WP denně a oba jsme si otevírali nové příspěvky proklikem přes hlavní nadpis. Jenže zde ten „odskok“ na část za more není. A my jsme si nikdy neuvědomili, že na naši hlavní reklamní pozici (hned pod nadpisem) se návštěvníci vlastně nikdy nedostanou – většina jich využije tlačítko Přečíst více a „skočí“ hned na obsah.

Jak se zbavit odskočení obsahu na kotvu?

Co jsme udělali? Použili jsme oficiální kód z WordPress.org, který tuhle „chybu“ (ač je to řádná funkce) opravuje. Potřebný kód pro vložení do funkcions.php najdete v sekci Prevent Page Scroll When Clicking the More Link.

A co se stalo? Druhý den dvojnásobný nárůst RPM – proklikovost (CTR) šla tak nahoru, že najednou vyděláme skvěle i ve slabší dny. A v ty další? Bomba. Zpětně jsme dopočítali (máme dost čitelné trendy návštěvnosti, takže to nebyl problém), že původním nastavením „More odskoku“ jsme přišli o cca 70 tis.

Testujte a sbírejte zpětnou vazbu…

Co si z toho vzít? Nenechte se zaslepit svými zkušenostmi, testujte vše co se dá, ptejte se na zpětnou vazbu vašich přátel – nechte je si projít váš web pod vaším dohledem. Dávejte jim lehké úkoly – jak najdeš xxx, jak bys vytvořil xxx, jak dáš zboží do košíku… Snížíte tím riziko, že budete mít tak drahé chyby jako my:)

5/5 - (3 hlasů)

3 komentářů ke článku “Jak jsme si nechali protéci mezi prsty 70k Kč:)”

  1. Honza napsal:

    Super. Koukal jsem na své weby, ale u každého je to jinak. Někde nemám More, někde dávám AdSense až doprostřed článku, tak naštěstí asi o nic nepřicházím. A nebo možná bohužel…

  2. Miloš napsal:

    Díky za info, např. v šabloně Twenty Fifteen to je ukázkový příklad.

Přidejte komentář

Kliknutím na tlačítko PŘIDAT KOMENTÁŘ udělujete
souhlas se zpracováním osobních údajů.
Pošlete tento článek e-mailem: